ic.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Çevresel Psikolojiye giriş | Hazırlık Yok |
2 | Çevresel Psikolojinin Tarihi ve Araştırma Yöntemleri | Okuma/Reading: “Environmental Psychology: Principles and Practices (Gifford)” s. 110, ve “The Structure of the Ordinary” s. 23 |
3 | İnsan ve Doğa | Okuma/Reading:: “Environmental Psychology: Principles and Practices (Bell et al.)” pgs. 29, “The Structure of the Ordinary” s. 69, 126131 (Odev1)(HW 1) |
4 | Belgesel (BBC): Dan Cruickshank's Adventures in Architecture: 2008 | Hazırlık Yok |
5 | Çevresel Algılama ve Kavrama | Okuma/Reading:: “The Structure of the Ordinary” s. 1011, 326328 |
6 | Çevre ve Davranış Teorileri | Okuma/Reading:: “The Structure of the Ordinary” s. 1621, 154171 * RAPOR ÖNERİSİ TESLİMİ/ |
7 | Kişisel alan, Mahremiyet, Korunan alan ve Kalabalık duygusu | Okuma: “The Structure of the Ordinary” s. 3235, 226233 |
8 | * AÇIK KİTAP ARASINAV | Hazırlık Yok |
9 | Çeşitli Yerleşkelerde İnsanlar: Rezidanslar ve Toplumlar | Okuma: “Environmental Psychology: Principles and Practices (Bell et al.)” s. 373385 |
10 | Mekansal Davranış Biçimleri: Ofisler | Okuma: “The Structure of the Ordinary” pgs. 3639, 4649, “Environmental Psychology: Principles and Practices (Gifford)” s. 433437 (Ödev2) (HW 2) |
11 | Mekansal Davranış Biçimleri: Öğrenme Alanları | Okuma: “Environmental Psychology: Principles and Practices (Bell et al.)” s. 386394 |
12 | Kişiler,Çevre, Tasarım | Okuma: “Environmental Psychology: Principles and Practices (Bell et al.)” s. 469473, 500501, “The Structure of the Ordinary” s. 371391 |
13 | * Grup Sunumları/Group Presentations | M.Lindwer, D.Marculescu, Linking abstract ideas to real world concepts, 2003 IEEE proceedings. |
14 | * Grup Sunumları/Group Presentations | Hazırlık Yok |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Habraken, N. J. and Teicher, Jonathan (Eds.) 2000. The Structure of the Ordinary: Form and Control in the Built Environment. Boston: The MIT Press.Bell, P.A.; Greene, T. C.; Fisher, J. D.; Baum, A. 2005. Environmental Psychology. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers. Gifford, R. 1996. Environmental Psychology: Principles and Practice. Boston: Allyn and Bacon, Inc. Sommer, R. 2008. Personal Space: The Behavioral Basis of Design. NJ: PrenticeHall, Inc. EXTRA |
Önerilen Okumalar/Materyaller | deBotton, A. 2006. The Architecture of Happiness. London: Hamish Hamilton books. Hall, E.T. 1976. Beyond Culture. New York: Anchor Books. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | 1 | 10 |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 5 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | 1 | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | |
Final Sınavı | 1 | 6 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; | X | ||||
2 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; | X | ||||
3 | Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; | X | ||||
4 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; | X | ||||
5 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; | X | ||||
6 | Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; | X | ||||
7 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; | X | ||||
8 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; | X | ||||
9 | Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; | X | ||||
10 | Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; | X | ||||
11 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; | X | ||||
12 | Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest