11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ic.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, yapılı ve doğal çevre ile ilgili çözümlemeler yapabilecektir.
  • Öğrenci, tasarım alanında araştırmanın önemini saptayabilecektir.
  • Öğrenci, güvenilir kaynakları değerlendirebilecektir.
  • Öğrenci, Çevresel Psikoloji alanında bir araştırma tasarlayabilecektir.
  • Öğrenci, bu araştırmanın sonuçlarının tasarımda ne şekilde uygulanabileceğini değerlendirebilecektir.
  • Öğrenci, Çevresel Psikoloji alanının kuramsal temelleri, araştırma ile ilgili temelleri ve uygulama ile ilgili temelleri konusunda bilgiyi kullanabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Çevresel Psikolojiye giriş Hazırlık Yok
2 Çevresel Psikolojinin Tarihi ve Araştırma Yöntemleri Okuma/Reading: “Environmental Psychology: Principles and Practices (Gifford)” s. 110, ve “The Structure of the Ordinary” s. 23
3 İnsan ve Doğa Okuma/Reading:: “Environmental Psychology: Principles and Practices (Bell et al.)” pgs. 29, “The Structure of the Ordinary” s. 69, 126131 (Odev1)(HW 1)
4 Belgesel (BBC): Dan Cruickshank's Adventures in Architecture: 2008 Hazırlık Yok
5 Çevresel Algılama ve Kavrama Okuma/Reading:: “The Structure of the Ordinary” s. 1011, 326328
6 Çevre ve Davranış Teorileri Okuma/Reading:: “The Structure of the Ordinary” s. 1621, 154171 * RAPOR ÖNERİSİ TESLİMİ/
7 Kişisel alan, Mahremiyet, Korunan alan ve Kalabalık duygusu Okuma: “The Structure of the Ordinary” s. 3235, 226233
8 * AÇIK KİTAP ARASINAV Hazırlık Yok
9 Çeşitli Yerleşkelerde İnsanlar: Rezidanslar ve Toplumlar Okuma: “Environmental Psychology: Principles and Practices (Bell et al.)” s. 373385
10 Mekansal Davranış Biçimleri: Ofisler Okuma: “The Structure of the Ordinary” pgs. 3639, 4649, “Environmental Psychology: Principles and Practices (Gifford)” s. 433437 (Ödev2) (HW 2)
11 Mekansal Davranış Biçimleri: Öğrenme Alanları Okuma: “Environmental Psychology: Principles and Practices (Bell et al.)” s. 386394
12 Kişiler,Çevre, Tasarım Okuma: “Environmental Psychology: Principles and Practices (Bell et al.)” s. 469473, 500501, “The Structure of the Ordinary” s. 371391
13 * Grup Sunumları/Group Presentations M.Lindwer, D.Marculescu, Linking abstract ideas to real world concepts, 2003 IEEE proceedings.
14 * Grup Sunumları/Group Presentations Hazırlık Yok
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Habraken, N. J. and Teicher, Jonathan (Eds.) 2000. The Structure of the Ordinary: Form and Control in the Built Environment. Boston: The MIT Press.Bell, P.A.; Greene, T. C.; Fisher, J. D.; Baum, A. 2005. Environmental Psychology. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers. Gifford, R. 1996. Environmental Psychology: Principles and Practice. Boston: Allyn and Bacon, Inc. Sommer, R. 2008. Personal Space: The Behavioral Basis of Design. NJ: PrenticeHall, Inc. EXTRA
Önerilen Okumalar/Materyaller deBotton, A. 2006. The Architecture of Happiness. London: Hamish Hamilton books. Hall, E.T. 1976. Beyond Culture. New York: Anchor Books.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
1
10
Arazi Çalışması
1
10
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
20
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
5
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
1
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
2
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
5
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
5
Final Sınavı
1
6
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; X
2 Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; X
3 Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; X
4 Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; X
5 En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; X
6 Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; X
7 Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; X
8 Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; X
9 Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; X
10 Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; X
11 Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; X
12 Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010